• Miluše Heryšerová

chia semínka a jejich benefity

Chia semínka jsou právem zařazovány mezi superpotraviny. Proč?

Jedním z benefitů je tem, že obsahující naprosto fenomenální obsah vlákniny (34%), jejíž rozpustná forma, tvoří ve vodném prostředí gelovitou hmotu.


Jsou považována za jeden z nejbohatších zdrojů omega-3 mastných kyselin, které mají příznivý vliv na zdraví srdce a oběhové soustavy.


Obsah bílkovin se pohybuje kolem 17%.

Obsahují až 5x více vápníku (Ca) než samotné mléko.

A další mikroživiny jako vitamín E, hořčík (Mg), zinek (Zn) či fosfor (P). [1]


VÍTE, ŽE? 1] Jedno semínko dokáže svůj objem zvětšit až 12x. Díky tomu v žaludku absorbují velké množství vody, čímž navozují pocit sytosti.

2] Při prostupu jícnem absorbují přebytečné mnoství žaludečních kyselin, čímž mohou zmírňovat pocity “pálení žáhy”

3] Nabotnalá semínka velmi dobře udržují tělo hydratováno zevnitř, což oceníte zejména při jakékoli fyzické zátěži.

4] Rosolovitou hmotu lze velmi dobře použít jako náhradu oleje a vajec (míchejte vždy poměru 1:4 s vodou).

5] Jemný a lehce stravitelný gel dokáže snižovat hladinu krevního cukru tím, že zpomaluje proces přeměny zkonzumovaného cukru na glukózu. Tím nedochází ke kolísání glukózy v krvi a vyhneme se tak náhlému pocitu hladu.


Pravidlené zařazování chia semínek do vašeho jídelníčku je další z možností, jak preventivně předcházet chorobám srdce a vyhnout se diabetu 2. typu. [2]


[1] https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/food-details/170554/nutrients


[2] Vuksan V1, Whitham D, Sievenpiper JL, Jenkins AL, Rogovik AL, Bazinet RP, Vidgen E, Hanna A. R. Supplementation of conventional therapy with the novel grain Salba (Salvia hispanica L.) improves major and emerging cardiovascular risk factors in type 2 diabetes: results of a randomized controlled trial.. Diabetes Care 2007, 30 (11), 2804–2810.



  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black LinkedIn Icon
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now