• Miluše Heryšerová

jak zajistit, aby vaše porce na talíři byla vyrovnaná?

většina lidí má problém zajistit dostatečný a vyrovnaný příjem všech makrosložek. Víte jak si správně nandavat na talíř?

Když nandaváte na talíř:

1) 💚 Rozdělte si talíř na pomyslnou polovinu - na tu pak naskládejte zeleninu a v menší míře ovoce (které však může chybět)

2) Druhou polovinu talíře rozdělte na čtvrtky.

3) ❤️ První čtvrtinu vyčleňte pro komplexní sacharidy (celozrnné pečivo, těstoviny, rýže, brambory, bulgur, kuskus…)

4) Druhou čtvrtinu pak věnujte zdrojům bílkovin (sýry, vysokoprocentní šunka, vejce, maso, sója, tempeh, tofu…)

5) 💛 Malou výseč pak ponechte pro kvalitní zdroje tuků jako jsou (rostlinné oleje, avokádo, semínka, ořechy…)

Tímto pravidlem zajistíte, že ve vaší porci budou zastoupeny všechny makrosložky, které ve správném jídelníčku nesmí chybět...

‼️nejčastější chybou, kterou ve své praxi vidím, je to, že u většiny lidí chybí pomyslná čtvrtina pro bílkoviny nebo je jen velmi omezena a nahrazena jinými zdroji jako jsou tuky či sacharidy. To pak vede k nepoměru, přibírání na váze a z dlouhodobého hlediska následným zdravotním komplikacím.

Jednoduché ne?

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black LinkedIn Icon
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now