• Miluše Heryšerová

jídelníček pro dva po dobu 14 denní karantény

odkaz na stažení jídelníčku i s nákupním seznamem naleznete v textu


Když chodím do obchodu a vidím ty vykoupené balíky těstovin, mouky, paštik a jiných trvanlivých potravin , tak si říkám: "Lidi, prosím vás kdy jindy potřebujete, aby vaše imunita fungovala, když ne teď?" Tyto potraviny rozhodně nejsou vhodné k doplnění všech základních složek, natož důležitých vitamínů, minerálů a důležité vlákniny. A už vůbec nechci přemýšlet o tom na jak dlouho taková zásoba těstovin vydrží…


Zatím se dá v obchodě sehnat v podstatě všechno, tak toho využijme, dokud to jde!


Spousta z nás se ocitla v povinné karanténě, avšak zmírněme hysterii a nenakupujme déle jak na 14 dní. Potraviny jsou a pokud časem nebudou zrovna ty,na které jste zvyklí, tak budou jiné. Vybírejte si takové potraviny, z kterých dokážete vytvořit kvalitní jídelníček a udržet své tělo zdravé a odolné.


I tak pokud chcete nakupovat do zásoby, tak prosím před těstovinami a paštikami upřednostněte: suché luštěniny (fazole, čočku, hrách, sójové maso, těstoviny z luštěnin…) a celozrnné obiloviny typu bulgur, kuskus, jáhly, pohanku, quinou, celozrnnou mouku či celozrnné obilné kaše. Déle jak 14 dní vám vydrží i některé mléčné výrobky, případně šunka a pečivo, které můžete zamrazit. Nezapomeňte na trvanlivá semínka jako jsou ořechy, chia, slunečnicová či dýňová semínka. I za cenu ztracených vitamínů lze některou zeleninu a ovoce jako jsou papriky, brokolice, kapusta, špenát, kukuřice, bobulovité ovoce bez větší újmy také zamrazit. Pečivo lze péct vlastní kváskové nebo koupit vícezrnné trvanlivé chleby.


Pro správnou imunitu potřebujeme jídelníček zvlášť bohatý na omega 3 mastné kyseliny, vitamíny (zvlášť vitamín D,i když ten nám dodá hlavně pobyt na slunci), dbát na dostatek bílkovin a vlákniny. Abych vám ukázala, že takový jídelníček lze udržet i po dobu 14 denní karantény, tak jsem připravila VOLNĚ KE STAŽENÍ JÍDELNÍČEK pro 2 osoby na 14 dní a to i s NÁKUPNÍM SEZNAMEM.



Jídelníček nezahrnuje individuální potřeby jednotlivce a je více méně inspirován naším osobním jídelníčkem. My zároveň zůstáváme stále aktivní, ať už formou běhu, procházky s pejskem, domácí cvičení či jóga je u nás samozřejmostí. Avšak rozhodla jsem se jídelníček sdílet i s vámi, protože pro vás může být v těchto dnech inspirací. Jídlo pro 2 osoby na 14 dní vychází dle jídelníčku zhruba na 5000 Kč. Pokud se tolik nehýbete, uberte na svačinkách, i tak zachováte kvalitní přísun potravin.


Držte se! Noste roušky! A jezte kvalitní potraviny dokud to jde!

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black LinkedIn Icon
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now