• Miluše Heryšerová

skořice a káva?

Víte, že skořice snižuje hladinu krevního cukru? [1]


Také si na svůj kávový nápoj sypete v kavárně SKOŘICI?…Víte vůbec jak tato myšlenka vznikla?

Nejen, že kombinace kávy a skořice skvěle chutná, ale má to i své zdravotní benefity…

KOFEIN obsažený v kávě totiž zvyšuje hladinu krevního cukru (glukózy) a zároveň snižuje citlivost buněk na vyplavený inzulín. [2] Tělo tak musí vyplavovat do krve mnohem více inzulínu, aby dokázalo regulovat hladinu cukru v krvi. Proto taková sladká káva s mlékem a dortíčkem může lidem trpícím cukrovkou způsobit značné problémy (a nejenom jim). Výsledkem je pak vysoká hladina inzulinu, tak i hladina krevního cukru, která v důsledku vyvolává další zdravotní rizika.

SKOŘICE naopak pomáhá snižovat hodnotu cukru v krvi a zároveň zvyšuje senzitivitu buněk na inzulín, to znamená, že urychluje průnik krevního cukru do buněk, kde je přeměněn na energii a tím stabilizuje jeho hladinu v krvi. [1]

Takže kombinace kávy se skořicí se zdá být takovou malou kompenzací a zároveň pomoc tělu odbourat z krve přijatou glukózu na což už možná přišla nejedna kavárna.

Kdo tak hledá přírodní cestu na snížení hladiny krevního cukru, (ale i krevního tlaku), tak 2-4 g skořice (což odpovídá a 1/2 až 1 čajové lžičky denně) dokáže prokazatelně snížit hladinu krevního cukru. [1]



[1] Allen, R. W.; Schwartzman, E.; Baker, W.; et al. Cinnamon Use in Type 2 Diabetes: An Updated Systematic Review and Meta-Analysis. Annals of Family Medicine 2013, 11 (5), 452–459.


[2] Keijzers, G.; De Galan, B.; Tack, C.; Smits, P.; et al. Caffeine Can Decrease Insulin Sensitivity in Humans. Pathophysiology/Complications 2002, 25 (2), 364–369.



  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black LinkedIn Icon
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now